Wat betekent het ‘nieuwe normaal’ voor je externe communicatie?
Een half jaar geleden zette de corona pandemie de wereld op haar kop. Begin maart ging Nederland in ‘intelligente lockdown’. Een vreemde periode volgde. Inmiddels start het gewone leven weer op. Wat betekent dit voor je externe communicatie?
Het leven zoals we dat kennen, zien we steeds meer terug. We gaan weer naar het terras, de bioscoop of een theatervoorstelling. De ‘coupe wanhoop’ op je hoofd wordt weer geknipt. En ook in de sportscholen werkt men zich weer in het zweet. Deze veranderingen betekenen ook dat de berichtgeving om je heen verandert. Minder corona, meer ‘normaal’. Anders gezegd: we zien weer veel reguliere communicatie.
Blijf communiceren over corona
Wanneer we rekening houden met de anderhalve meter afstand is veel mogelijk. Toch is niet alles hetzelfde als voorheen. COVID-19 is de wereld nog niet uit. Ja, je toko is weer open. Maar juist nu is het belangrijk om goed na te denken hóe je communiceert. Zorg en aandacht voor gezondheid blijven belangrijk. Geef daarom duidelijk en concreet aan wat je klanten van jou kunnen verwachten. En laat weten wat jij van je klanten verwacht. Blijf communiceren over corona.
Tips teruglezen:
- Checklist coronacommunicatie over communiceren in een crisisperiode, zoals corona;
- Onze tips over je interne communicatie tijdens het ‘nieuwe normaal’;
- Communiceren met medewerkers over het coronavirus: 6 tips: nog steeds actueel!