Interne communicatie & het ‘nieuwe normaal’: onze tips

Het is alweer een half jaar geleden dat de corona pandemie de wereld op haar kop zette. Inmiddels start het gewone leven zich langzaam weer op. We gaan weer de weg op. Kantoren zijn niet meer uitgestorven. Sommigen gaan zelfs voorzichtig op vakantie. Met inachtneming van de anderhalve meter afstand is veel mogelijk. Toch is niet alles hetzelfde als voorheen. Ook tijdens het ‘nieuwe normaal’ is het belangrijk om met je medewerkers te blijven communiceren over corona. Ook al voelen we ons soms ‘corona moe’.  

Aandacht en tijd

We zijn op zoek naar balans. We werken zowel op kantoor als thuis. Vergaderen doen we zowel fysiek als digitaal. Doordat we elkaar weer vaker zien, lijkt dit de interne communicatie te vergemakkelijken. Niets is minder waar. Onze belangrijkste tip? Blijf aandacht en tijd besteden aan je communicatie. Ook onze andere tips voor interne communicatie tijdens corona zijn nog steeds actueel.

Extra tips

Daar waar het belangrijkste organisatienieuws een paar maanden geleden voornamelijk corona en de maatregelen betrof, begint ander nieuws meer en meer de boventoon te voeren. En dat is prima. Twee extra tips:

  • Besteed tijd en aandacht aan het gebruikte middel. Het prikbord in de kantine is op het moment niet het efficiëntste middel;
  • Houd het onderwerp ‘corona’ bespreekbaar. Ook al word je er soms moe van.
Anne Geurts
10 augustus 2020
Terug naar het overzicht