Maak jóuw identiteit zichtbaar!

Iedere organisatie heeft een identiteit, een persoonlijkheid. Je identiteit is datgene wat je bent en wat jou uniek maakt. Natuurlijk wil je dat het beeld dat je doelgroepen van je organisatie hebben (imago), overeenkomt met je identiteit. Maar hoe doe je dat?

In een vorige blog kon je lezen hoe identiteit en imago elkaar beïnvloeden. Is er sprake van een mismatch tussen de twee, dan is er actie nodig! Draag jij je identiteit duidelijk en consequent uit? Neem je communicatie en design eens onder de loep. En -misschien nog wel belangrijker- het gedrag van je medewerkers!

Design

Bij design gaat het om de visuele identiteit van je organisatie. Denk bijvoorbeeld aan je logo, het lettertype, foto’s, het ontwerp van je website etc. Passen deze bij wie je wilt zijn? En ‘ademen’ ze allemaal dezelfde sfeer en persoonlijkheid?

Communicatie

De manier waarop je als organisatie communiceert, bepaalt voor een groot deel hoe je doelgroepen je zien. Heb je een duidelijke kernboodschap die in al je uitingen terugkomt? Is er ruimte voor interactie of is communicatie eenrichtingverkeer? Past dit bij je identiteit?

Gedrag

Je medewerkers zijn het visitekaartje van je organisatie. Past hun manier van werken en communiceren bij je organisatie? Dragen zij je identiteit uit? Is er nog ruimte voor verbetering? Het gedrag van je medewerkers kunnen het effect van je design en communicatie versterken (of juist niet).

Wij helpen je graag bij het opstellen van een sterke bedrijfsidentiteit. Én adviseren je graag over manieren om je bedrijfsidentiteit uit te dragen.

Annemiek Huijts
10 november 2020
Terug naar het overzicht