SpitsVastgoed: “Een pakkende naam en kenmerkende huisstijl dankzij Arc”

SpitsVastgoed is een vastgoedadviseur en makelaar van monumentaal en religieus vastgoed. Op spitsvondige wijze is deze organisatie actief op het gebied van aankoop, verkoop, verhuur, taxatie, beheer en advies. Mede-eigenaar David van Duinen: “Arc Communicatie stond aan de wieg van onze organisatie en hielp ons met de naam- en huisstijlontwikkeling en een internetplatform.”

Brainstormsessies
SpitsVastgoed is een samenwerking van vier vastgoedprofessionals. David: “Hieruit ontstond in 2020 de wens om binnen onze vakkundigheid een vastgoedorganisatie voor leegstaand maatschappelijk en religieus erfgoed op te zetten. We namen Arc Communicatie in de arm om een passende naam te bedenken. Na een aantal brainstormsessies kwam daar SpitsVastgoed uit voort. Waarbij ‘Spits’ verwijst naar de alom bekende torenspits dat vaak het hoogste gedeelte van een kerk of kapel vormt.”

Corporate identity
David: “Arc vertaalde de naam naar een herkenbaar logo en een eenduidige huisstijl. Met een lay-out voor onder andere het briefpapier, de visitekaartjes en enveloppen. Ons paradepaardje is de website die Arc ook vormgaf en ontwikkelde in samenwerking met Nettt Interactieve Media. Dankzij Arc passen deze middelen nu écht bij onze bedrijfsvoering. Daardoor is onze corporate identity geborgd!”

Terug naar het overzicht