Logo design

Trends komen en gaan. Maar een sterk logo blijft. Een effectief en memorabel logo heeft weinig te maken met trends. Ja, je haalt er inspiratie uit, maar uiteindelijk draait het om de personality dat je logo uitstraalt. Is deze in lijn met de personality van je merk? De herkenbaarheid maakt een logo ijzersterk.

Imperfectie

Imperfectie zorgt voor nét die extra seconden aan aandacht. Of dit nu een foto, advertentie of logo betreft. Soms zijn de imperfecties zo verborgen dat je ze in eerste instantie niet opmerkt. Zoals het welbekende logo van Starbucks dat asymmetrisch is én daardoor juist opvalt.

Geometrische vormen

Minimalistisch, maar toch effectief. Logo’s bestaande uit geometrisch vormen trekken de aandacht en zijn vaak speels opgezet. Maar er schuilt ook een verdiepingsslag achter. Een vierkant staat voor stabiliteit en balans. Een logo op basis van lijnen straalt vrijheid, openheid, eenvoud en energie uit. Rondingen zorgen voor dynamiek en creativiteit. Cirkels creëren oneindigheid. Voeg daar een unieke kleurcode aan toe en je maakt het geometrische plaatje compleet. Welke geometrische vormen spot jij in jouw logo?

Terug naar toen. Terug naar retro

De retrostijl komt steeds meer terug in het grafische wereldje. Maar wat houdt zo’n retrostijl nu eigenlijk in? Een grungy effect, retro kleuren en een ‘versleten’ look zijn een aantal kenmerken. Waarom slaat dit zo goed aan? Het geeft karakter, is sterk, speels, maar toch intrigeert het. Wel moet het bij je merk passen. Maar dat is met elk logo het geval 😉

Kun jij jouw logo ijzersterk noemen? Of mist die ene imperfectie nog? We kijken graag met je mee.

Garcella Dings
28 januari 2020
Terug naar het overzicht