Hoe maak je content tot een succes?

Het wordt steeds lastiger om op te vallen in de contentoverload van dit moment. Hoe ga je daar mee om? En welke acties kun je ondernemen om jouw content tot een succes te maken?

Ken je doelgroep

Allereerst is het belangrijk dat content opvalt. Hoe doe je dat? Ken je doelgroep. Hoe beter je je doelgroep begrijpt, hoe persoonlijker je kunt communiceren. Speel in op de behoefte of de vraag van je publiek. Denk niet vanuit je wens om te verkopen of te informeren. Jouw doelgroep zoekt méér dan een product of dienst. Jouw doelgroep zoekt een oplossing of ervaring. Geef hun die! Je zult zien dat de verbondenheid tussen jou en je (toekomstige) klanten versterkt.

Wees consistent

Check, je kent je doelgroep. Je weet wat relevant is voor je publiek. En nu? Wees consistent en herkenbaar. Creëer iets herkenbaars, iets dat opvalt en regelmatig terugkeert. Een sterk beeld zegt meer dan een lap tekst. Video, infographics, mogelijkheden genoeg. Ook doet een quote het altijd goed. Ze zijn kort, krachtig en de boodschap blijft vaak beter hangen.

Combineer

Door verschillende middelen met elkaar te combineren, versterk je ieder individueel bericht. Gebruik zowel online als offline middelen en stem ze op elkaar af. Dat versterkt elkaar. Benut ook alle mogelijkheden van je middelen. Had je bijvoorbeeld al eens gedacht aan de stories van Facebook en Intstagram? Plaats een sneak preview van je nieuwe billboard of social mediapost in de stories. Plaats ook linkjes naar je social media post, je website en andere kanalen. En ga zo maar verder.

Interactie

Om content tot een succes te maken is het van belang dat je weet of je lezers tevreden zijn over de door jouw geplaatste content. Op social media kun je heel makkelijk aan je publiek vragen welke content ze het leukst vinden. Met een poll vraag je bijvoorbeeld feedback op een informele manier. Slim, want het zorgt ook voor meer interactie met jouw lezers.

Maak jij content tot een succes? Ga jij deze tips toepassen?

Garcella Dings
16 april 2020
Terug naar het overzicht