Geef je organisatie smoel, ook online!

Een professionele, herkenbare huisstijl geeft je organisatie een gezicht. Dat is niet alleen belangrijk voor offline communicatiemiddelen, maar ook voor online middelen. Daarom ontwikkelen wij voor steeds meer organisaties een huisstijlhandboek voor online communicatie.

Offline versus online huisstijl

Veel organisaties hebben afspraken over hun visuele identiteit vastgelegd in een huisstijlhandboek. Denk aan afspraken over het gebruik van kleuren, lettertypes, afbeeldingen en het logo. Met de opkomst van social media en andere digitale communicatiemiddelen, wordt het steeds belangrijker om deze afspraken ook online consequent door te voeren. Zo zorg je ervoor dat je uitstraling online matcht met je uitstraling offline. Hier willen we onze opdrachtgevers bij helpen. Voor steeds meer organisaties ontwikkelen we een uitgebreid huisstijlhandboek voor hun online communicatie. Dat doen we als aanvulling op het bestaande huisstijlhandboek. Óf als onderdeel van een nieuwe huisstijl.

Online huisstijlhandboek

In een huisstijlhandboek voor online communicatie staan ontwerpen en afspraken voor alle online communicatiemiddelen die een organisatie inzet. Dit kunnen social media zijn, zoals Facebook, Twitter en Instagram. Maar ook digitale nieuwsbrieven, online campagnes, banners en advertenties. Hieronder vind je een voorbeeld. Advies nodig over je online huisstijl? We helpen je graag!

Terug naar het overzicht