Trefcenter Venlo: Arc als verlengstuk van onze organisatie

Regelmatig lees je op onze website een verhaal van een van onze opdrachtgevers over de samenwerking met ons bureau. Dit keer deelt Paul Berden van Berden Mode, Wonen en meer zijn ervaring: “Naast mijn rol als algemeen directeur van ons familiebedrijf ben ik al jaren voorzitter van de winkeliersvereniging van Trefcenter Venlo. In die hoedanigheid bouwde ik een duurzame relatie op met Arc.”

Coördinatie van de communicatie
Met ruim 40 winkels onder één dak kun je bij Trefcenter Venlo terecht voor elektronica, kleding, huishoudproducten, voedselwaren, (design)meubels en veel meer. Paul: “Al jaren coördineert Arc de communicatie van ons winkelcentrum. Van advies tot uitvoering en van interne tot externe communicatie. Daarbij is Bram Hammes ons vaste aanspreekpunt en ook Marc Breugelmans denkt graag met ons mee!”

Creatieve campagnes
Paul: “Elk jaar bedenkt Arc creatieve campagnes voor ons winkelcentrum. Dat zijn bijvoorbeeld winacties waarbij bezoekers een televisie, luxe bed of barbecueset kunnen winnen. Ook campagnes met een sociaalmaatschappelijk tintje zijn vaste prik. Voorbeelden zijn een diner voor eenzame ouderen of steun voor stichtingen en verenigingen met een bijzonder initiatief. Het afgelopen jaar zagen we onze bezoekers minder vaak dan normaal door het coronavirus. In deze bijzondere tijd wilden we als winkeliers iets voor hen terugdoen. Daarom bedacht Arc de actie “Voor wie klopt jouw hart?”. Daarbij stelden we 250 bossen rozen beschikbaar aan bezoekers die iemand anders wilden bedanken of een hart onder de riem wilden steken. Een geweldige actie met hartverwarmende verhalen!”

Gerichter inspelen op behoeften
Naast creatieve campagnes voert Arc Communicatie de regie op het totale marketingcommunicatiebudget en de marketingcommunicatieplanning van Trefcenter. Paul: “Van branding, reclame en social media marketing tot content marketing, webbeheer en -onderhoud. Arc draagt ook zorg voor de organisatie, coördinatie en uitvoer van de communicatiemiddelen. En op basis van statistieken evalueert het bureau jaarlijks de resultaten van het gevoerde beleid met ons tijdens een winkeliersbijeenkomst. Op die manier treedt Arc op als verlengstuk van onze organisatie, zodat wij ons volledig op onze kerntaken kunnen focussen.”

Terug naar het overzicht