Antares: aan halve woorden genoeg om elkaar te begrijpen

Antares is een woningcorporatie in Tegelen met ongeveer 6.000 woningen in gemeenten Venlo en Peel en Maas. Daar verhuurt de organisatie gezinswoningen, seniorenwoningen, zorgwoningen en appartementen. Voor Antares is tevens een belangrijke rol weggelegd in de informatievoorziening aan alle betrokkenen, met als belangrijkste stakeholder de huurder. “Deze wil steeds sneller en op maat bediend worden”, vertelt John Huijs van afdeling Communicatie.

Klantgericht werken
Samen met zijn collega Karin Aspers zoekt John elke dag naar passende communicatievormen en -middelen die aansluiten op de belangrijkste ontwikkelingen in de omgeving van Antares én de wensen van alle stakeholders. John: “In die zoektocht schakelen we al jaren met Arc Communicatie. Vormgever Marc Schattefor is ons vaste aanspreekpunt. Hij ontwerpt zo’n beetje alle middelen die we vóór, tijdens en na de verhuur van woningen crossmediaal inzetten. Van visitekaartjes tot bouwdoeken en zelfs ons eigen periodieke klant- en relatiemagazine. En omdat we al jaren met Arc samenwerken, hebben we aan halve woorden genoeg om elkaar helemaal te begrijpen. Dat werkt prettig en snel.”

Vaste bladformule
“Marc en zijn collega’s versterken ons ook in klantgericht werken. Om een voorbeeld te geven: de laatste jaren neemt het aandeel nieuwbouwprojecten in onze woningportefeuille af. We bouwen minder en investeren meer geld in bestaande woningen. Dat heeft als voordeel dat je niets aan de verbeelding overlaat. En omdat we op jaarbasis ontzettend veel bestaande objecten verhuren, ontwierp Marc een brochure met een vaste bladformule voor ons. Deze brochure kunnen we op maat invullen voor elk verbeterproject. Dat scheelt ons veel tijd én geld. Je hoeft het wiel immers niet steeds opnieuw uit te vinden. En dat is precies wat we in Arc Communicatie zoeken én vinden!”

Terug naar het overzicht