3 communicatietrends voor 2020

2020. Een nieuw jaar, maar hoe zien de communicatietrends eruit?

1. LinkedIn zorgt voor focus

LinkedIn staat bekend als een platform waar loopbaan, werk en bedrijfsleven  centraal staan. Hierdoor voelt iedereen goed aan welke content wél en niet op LinkedIn thuishoort. Heb je een ambitie? Dan deel je die. Heb je van je hobby je werk kunnen maken? Dan vertel je daar trots over. Men laat zich van zijn beste kant zien op LinkedIn. Dit maakt LinkedIn een interessant platform voor bedrijven die willen bouwen aan hun merkbekendheid. Deel jij jouw ambitie al op LinkedIn?

2. Storytelling 2.0

Als merk wordt het steeds belangrijker om een eigen verhaal te vertellen. Een merkverhaal in de vorm van storytelling waarbij emotie en authenticiteit de lezer raakt. Tegenwoordig moet je meer moeite doen om je doelgroep echt te ‘raken.’ Een goed merkverhaal spreekt zich vanzelf rond wanneer het goed in elkaar zit. Ga er dus goed voor zitten en vertaal het door in je contentstrategie.

3. Video

Video wordt steeds populairder. Dit is dan ook zeker een trend voor 2020 om bij stil te staan. Het publiek reageert sterker op video dan elke andere vorm van content. Dan hebben we het natuurlijk over korte video’s. short video. De ideale lengte van een video op social media is circa 25 seconden. Dan vindt de meeste interactie plaats. Houd ook de omschrijving of introductie van je video kort. Bij een omschrijving van gemiddeld 84 karakters zit je goed!

Dit waren drie communicatietrends voor 2020. Begin februari bespreken we drie trends op het gebied van design en vormgeving. Houd onze Facebookpagina in de gaten.

Garcella Dings
17 januari 2020
Terug naar het overzicht